Sunday, February 27, 2011

The Pianist, Wolves & Bach

Could J. S. Bach possibly predict that one of the indisputable pinnacles of his works, Chaconne in D-minor (from Violin Partita No. 2 BWV 1004/arranged by F. Busoni) would be represented this way with this instrument which wasn't even appreciated in his age?
In my recent favorite album, Hélène Grimaud lets Bach's music capture my soul easily, or it might be Bach's piece that drives her to do so?
You may find the answer in an interview with her as a pianist and also as the co-founder of Wolf Conservation Center, Upstate N. Y.
J. S. Bachは予想できたろうか?疑うことなき傑作の一つ「シャコンヌ」(ニ短調/バイオリン・パルティータ第2番 BWV 1004/ブゾーニ編曲)が、彼の時代には評価されなかった楽器によってこんな感じで再現されることを。
私の最近のお気に入りのアルバムで、エレーヌ・グリモーがバッハの音楽で魂を捕らえて離さない、いやバッハの音楽が彼女をそうさせるのか?
ピアニストとしてだけではなくニューヨーク州北部の「オオカミ保護センター」の共同創設者としてのインタビュー(英語)に、何かのヒントがあるかもしれないよ。
(CD: Hélène Grimaud | Bach ©2008 Deutsche Grammophone GmbH B001254-02)


No comments: